Utstyr til Blueye X3
Oculus M1200d Dual-Frequency Multibeam Sonar
Blueprint Subsea Oculus M-serie er best i klassen av multibeam sonarer for mini-ROVer. Oculus M1200d gir deg svært høy bildekvalitet i en kompakt og robust enhet. Dybderangering er på hele 500 meter.
Blueprint Subsea
Oculus M1200d multibeam sonar fra Blueprint Subsea er en ypperlig sensor som hjelper operatøren med å navigere, identifisere objekter samt øke situasjonsforståelsen under vann.
Sonaren er spesielt nyttig ved dykk i vann med dårlig sikt, for søk og redningsoppdrag eller for oppgaver hvor det er vanskelig å kun benytte seg av et kamera for å lokalisere målet ditt.
Integrasjonen med Blueye X3 ROVen gjør det mulig å justere vinkelen på sonaren fra -30° til 30° direkte fra Blueye appen.
Operasjonsfrekvens: 1.2MHz / 2.1MHz
Rekkevidde: 40m / 10m
Horisontal blenderåpning: 130° / 60°
Vertikal blenderåpning: 20° / 12°
Teknisk spesifikasjon
Oculus M1200d Dual-Frequency Multibeam Sonar
Blueprint Subsea Oculus M-serie er best i klassen av multibeam sonarer for mini-ROVer. Oculus M1200d gir deg svært høy bildekvalitet i en kompakt og robust enhet. Dybderangering er på hele 500 meter.
Mechanical | |
Dimensions | 122 mm (L) x 122 mm (W) x 62 mm (H) |
Construction | Anodised Aluminium |
Weight | 980 g (Air), 360 g (Water) |
Depth Rating | 500 m |
Temp. Range (operating) | -5°C up to +35°C |
Temp. Range (Storage) | -20°C up to +50°C |
Performance | |
Operating Frequency | 1.2 MHz / 2.1 MHz |
Range (maximum) | 40 m / 10 m |
Range (minimum) | 0.1 m |
Range Resolution | 2.5 mm / 2.5 mm |
Update Rate (maximum) | 40 Hz |
Horizontal Aperture | 130° / 60° |
Vertical Aperture | 20° / 12° |
Number of Beams (maximum) | 512 |
Angular Resolution | 0.6 ° / 0.4° |
Beam Separation | 0.25° / 0.16° |
Electrical | |
Connector | Impulse IE55 Series, 6-way |
Communications | 4-wire 100-BaseT Ethernet 2-wire DSL extender module |
Supply Voltage | 12 V to 32 V DC non-isolated |
Power Consumption | 10 W to 35 W (model and range dependent) |
Integrated Sensor | Water pressure and temperature (for Velocity-of-Sound calculations) |