Svar på deres oftest stilte spørsmål om Blueye ROV-er
Vi tilbyr friksjonsfri kundeopplevelse for profesjonelle undervannsinspeksjoner. Vi hjelper kundene våre med å evaluere omgivelser og forhold, utføre arbeid, følge forskrifter og reglementer, rapportere til stakeholdere, og øke sikkerheten i kritiske operasjoner. Blueye dronene er enkle å operere og manøvrere. Det tar kun minutter å koble til og mobilisere dronen, som gjør den til et utmerket verktøy for daglige oppgaver og operasjoner.
Vi har samlet noen av de oftest stilte spørsmålene, her er svaret på de:
1. Hvor dypt kan ROV-en dykke?
Våre ROV-er kan dykke ned til 305 meter (1000 feet), men kan bli spesialbygd til å håndtere dykk ned til 500 meter. Dette har blitt gjort for noen av våre kunder, og ROV-ene er trykktestet for å sikre at de tolererer hyppige dypdykk.
2. Hvordan opereres ROV-en?
ROV-en er koblet til en overflateenhet med en lett og robust kabel. ROV-en opereres ved å koble overflateenheten til Blueye Appen på en iOS eller Android enhet. Den kan kontrolleres med en Xbox-kontroller, eller berøringsskjermen på din enhet. Blueye Obserever Appen gjør det mulig for flere personer å koble til dronen for å se videostrømmen samtidig. Mange av våre kunder ser ROV-er dykke for første gang under vårt møte med dem.
3. Hvilket kamera har ROV-en?
Kameraet på ROV-en er et lyssensitivt full HD 1080p/30fps kamera med vidvinkelobjektiv. Les mer om Blueye kameraet
4. Hvilke strømforhold kan den håndtere?
Blueye ROV-ene er designet for å dykke under utfordrende forhold, og kan opereres i strømmer opp til 2 knop. Ved å integrere DVL til Blueye X3 er det mulig å låse ROV-ens posisjon i vannet, som gjør det betraktelig enklere å utføre inspeksjoner i vanskelige strømforhold.
5. Er det enkelt å utføre vedlikehold og service?
Våre ROV-er er bygd for å vare lenge, og det er sjeldent vi må utføre service på våre 1000+ enheter som er ute i markedet. For å hjelpe deg med å løse problemer eller utføre vedlikehold og service på egenhånd, har vi lagd Blueye Help Center hvor du kan finne supportartikler, spørsmål og svar, hjelpevideoer og illustrerte guider.
For å vedlikeholde ROV-en rengjør du den enkelt i ferskvann når du er ferdig med å dykke i saltvann.
6. Hva er dykketiden med Blueye smartbatteri?
Det er mulig å dykke opptil 2 timer ved å bruke vårt standard batteri. Med vårt høykapasitetsbatteri er det mulig å ha sammenhengende operasjoner under vann i opptil 5 timer, ved normal bruk.
7. Hvor lang er kabelen?
Kabelen som tilhører en standardpakke er 150 meter lang, men du kan bestille 75 eller 250 meter basert på ditt bruksområde. Vi lager også 500 meter lange kabler på forespørsel.
Se andre ofte stilte spørsmål i vårt Help Center!
Er du nysgjerrig på våre ROV-er? Book en livedemonstrasjon!
Det er veldig enkelt å booke en demonstrasjon med oss. Du kan nå oss direkte ved å sende en e-post til contact@blueye.no, eller ved å fylle ut et skjema på vår nettside. Uansett hvor du er i verden, kan du se inspeksjonen live. Ved å kombinere Microsoft Teams med Blueye Appen, er det mulig å gjennomføre fjerninspeksjoner der interne og eksterne parter kan samarbeide i sanntid.
Vår droneoperatør strømmer video fra dronen direkte i et Microsoft Teams-møte. Møteinvitasjonen kan deles videre for å invitere flere deltakere, og vi har hatt nær 70 deltakere i en av våre demoer. Deltakere kan kommunisere direkte med operatøren og hverandre, noe som gjør inspeksjonen til et samarbeid som fører til bedre og raskere beslutninger.
Straks demoen er over, er det mulig å motta en dykkerapport generert i Blueye Appen. Dykkerapporten kan eksporteres direkte fra appen i PDF, Word, eller CSV-fil, og er et effektivt system for å dele innhentet data.
Siden begynnelsen av pandemien har vi hatt mer enn 100 digitale demonstrasjoner over Microsoft Temas (og det er fortsatt veldig populært)! I møter som dette dekker vi dine inspeksjonsbehov og viser tips til operasjon av ROV-ene, hvor du og teamet ditt kan se livedemonstrasjoner fra hvor enn du er i verden. Ta kontakt for å be om en digital demonstrasjon med oss!